חברת הביג דאטה SiSense מגייסת 30 מ' ד' ומתכננת הנפקה

את הגיוס הובילה קרן DFJ Growth, שהשקיעה עד היום בחברות כמו Tesla, box וסקייפ וזו ההשקעה הראשונה שלה בישראל ■ המנכ"ל: "יש לנו הכנסות של עשרות מ' ד' – קרובים לרווחיות"

חברת הביג דאטה הישראלית SiSense מגייסת סבב גדול של 30 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות DFJ Growth. בגיוס לקחו חלק גם המשקיעים הקיימים, בהם באטרי ונצ'רס, ג'נסיס פרטנרס ואופוס קפיטל. עד היום גייסה חברת SiSense סכום של 50 מיליון דולר.

שמה של קרן DFJ Growth אינו מוכר בישראל וזו השקעתה הראשונה במדינה אך היא נחשבת למשקיעה מוכרת בתעשיית ההיי-טק העולמית. בין השמות הבולטים בפורטפוליו שלה אפשר למנות את יצרנית הרכב Tesla, ענקית האחסון box, ענקית התקשורת סקייפ ועוד.

"חברת SiSense מובילה את הדור החדש של בינה עסקית וניתוח מידע באמצעות טכנולוגיה מתוחכמת מאוד אך גם מאוד פשוטה לתפעול", אמר רנדי גליין, שותף מנהל בקרן DFJ Growth, שמצטרף לדירקטוריון של SiSense. "החברה מאפשרת ללקוחות עסקיים לצבור יתרון משמעותי בעולם הביג דאטה ולעשות מהפכה של ממש בדרך בה מעדכנים ומנתחים היום מאגרי מידע עצומים בו זמנית".

עמית בן דב, מנכ"ל SiSense, הוסיף כי "אנחנו מאוד גאים באמון והתמיכה ש-DFJ Growth מעניקה לדרך שאנו מובילים בתור מי שצברה מוניטין כמזהה חברות מובילות עוד בטרם פריצתן". על לקוחות חברת SiSense נמנים לקוחות כמו סמסונג, ESPN, איביי, Target ואף Wix הישראלית.

החברה מתמקדת בניתוח של נתוני ביג דאטה בחברות שונות, כשבן דב הסביר כי "הרבה חברות מנסות לתקוף את הנושא אבל מה שמבדיל אותנו זה שאנחנו מספקים חבילה שלמה: מוח, אופי ויופי. אנחנו מספקים ניתוח מידע עסקי שמאפשר גם ללקוחות שאינם טכניים לשתף את המידע שהם רוצים על כל טאבלט או סלולר בצורה אלגנטית מאוד ובממשק יפה ונוח לתפעול".

בשיחה עם "גלובס" הפתיע בן דב ואמר כי "לא היינו צריכים את הכסף של הגיוס עכשיו. למעשה, גייסנו 10 מיליון דולר לפני כשנה ועד עכשיו לא נגענו בכסף הזה. אתה מגייס כשאתה יכול ולא כשאתה נזקק לכסף. נוצרה פה הזדמנות וקיבלנו פניות רבות מקרנות ומשקיעים ולכן פתחנו את הדלת".

לדברי בן דב, מאז הגיוס אשתקד מצבת כוח האדם שילשה את עצמה לכדי כ-90 עובדים, בעוד הכנסות החברה גדלו פי 10 ועומדות על עשרות מיליוני דולרים. "החברה עדיין לא רווחית אבל מאוד קרובה לכך", הוא הוסיף וציין כי "החברה גדלה מאוד הר ומייצרת מזומנים בקצב יפה", הוא אמר.

במקביל לגיוס הודיעה החברה על מינויה של ליהיא סגל, לשעבר סמנכ"לית הכספים של AllScripts, שנרכשה על-ידי dbMotion, לסמנכ"לית הכספים של SiSense. "התחנה הבאה שלנו היא לצאת להנפקה בשנים הקרובות", אמר בן דב ל"גלובס".